15 maj 2009

Give me volume!

Igår stod shopping i Skanssi på agendan. Köpte en Volumaster och en plattång som fungerar på fuktigt och torrt hår som jag pratade om :) Och jag diggar verkligen volumastern! Köpte också skor, smycken, strumpbyxor och väska till studenten, plus lite toppar ;) Jag kan kanske försöka få in lite bilder på det imorgon :) Men nu vill jag visa lite bilder på hur volumastern fungerar, och då vill jag påpeka att jag bara testade den hastigt, fixade eller sprejade inte något mer på det sättet.


Det här var just efter att jag hade kommit hem från Åbo. Yes trött och ofräsch som vanligt ;) iaf här testade jag den på några slingor bara och tycker det är fint om man vill ha liiite mer volym bara :) vänster sida fixad, höger ofixad.




Idag testade jag den igen, gjorde lite mer den här gången men fortfarande inte helt "ordentligt", inget spray, inte hela håret osv. Bara hastig test. Before.


After. Ignorera min sura min :P


Så nu vet jag ju inte alls hur bra det sen håller och så men efter dessa snabba tester är jag nöjd iaf :) Nångång sen när jag orkar fixa det riktigt ordentligt ska jag ta bättre före och efterbilder! För mig som alltid har svårt att få volym i mitt hår och sedan få det att hållas är det här ett svar på mina böner ;)

Anyhow, imorgon blir det stressigt på jobb. Redan idag var det det och imorgon är det ännu till tävling, det är lördag och jag ska lära upp en annan flicka :P Hmm lära ut ett jobb jag inte ens själv kan.. ;) Nää men Lena finns där någonstans med också så, ska väl gå bra. Nati nati!

4 kommentarer:

Tintti sa...

Volumastern är nog bra! Orkar aldrig bara anstränga mig för att använda den :D Jag brukar lägga litet skum i håret efter att jag tvättat det, och fönar håret med huvudet upp och ner, så då blir det också helt bra vola ;)

ida sa...

ja ha sitt på dom dä fotona flera gånger ida :P flinar lika myki varje gång :D men hey. volym ger den! men ska du ut ska du no göra båda sidorna ;)

Jasmine sa...

hej! konsti fråga; varifrån had du köpt dina strumpisar som va glansiga som du hade på dej på vappen? är nämligen ute efter såna :P

Maria sa...

sv. Tack så mkt :)