13 november 2008

Uppe bland molnen

Jag tror jag är hög på en blandning av för lite mat, för lite sömn och för mycket muumi limsa :O Usch smakar ju vatten, socker och konserveringsmedel typ, tycker ungarna verkligen om det? Vet inte varför jag köpte det, impulsköp :D One of my known specialities.

Hade den där finska recensionen muntligt idag :S Gick dock helt okej, men jag stapplade som vanligt när jag ska tala finska inför klassen. Och säkert hade jag massvis med språkfel men nåja. Månne inte min klass och min lärare börjar bli vana snart, bara stäng öronen och dröm dig bort när Marie ställer sig upp och ska preppla på finska, det är bäst så. Så blir man inte scarred for life. Det som irriterar mig är att för att jag är så nervös så börjar jag säga de liksom enklaste orden någonsin fel också, kastar om bokstäverna. Jag har så bråttom att snabbt slippa bort därifrån :P Nette påstod dock att det gick bra men det är väl sånt kompisar måste säga ;) "Örru, vittu va skiit du va! Herregud var ha du lärt dig finska?! Hahaha neej neej hördu. Dedä va no en klar 4 de", är ju kanske inte så man säger direkt :P ärlighet varar längst? Njaaa... Ibland ska man kanske spara lite på den, eller försköna sanningen lite iaf ;)



Jag har gjort en upptäckt. Det kan mycket väl vara att den beror till stor del på mitt muumi-tillstånd men, kolla här: Jag tror jag har blivit biten av ett rymdmonster! :O joo men sant! Den har klamrat sig fast med sina fyra huggtänder och sugit ut information ur mig. Stackarn, den fick bara saker som att var fjärde människa har bajs på händerna. Jag har ritat en bild av hur jag tror monstret ser ut (se där uppe). Och kom igen, vad annars ääär det där på min arm? Plötsligt en dag var det bara där... *tuuntuuntuuuun*




Det syns inget vidare på bilden, men det är liksom fyra små röda "prickar" tätt ihop. Mysko.






1 kommentar:

Anonym sa...

du kanske nöjjer dej me muumilimsa som humörhöjjar drog. men vet du va ju ti farbro doktorn på tisda ( o min fylletrip i mörbyskogen förrförra lördan ha troligen gjort sitt :P) hadd alla andingsorgan oppsvällda igen o inflammation fortfarande så fick såna dä härliga hakunamatata piller! dedu. funderar på att int äta alla själv utan stå i hörne ti affes o sälja dom dyrt. andra moron nä ja to pillrena o sen så på tv märkt ja att utan att ja kännd de o utan att ja märkt de va min tumme o for fort som fan fram o tibax i luften :P de e keikkers de. vill du köpa lite piller av mej kanske? :D o me ti affes på lörda?