29 april 2009

Jaajaa man kan inte komma ihåg allt

Det var in en man här som skulle fara och spela. Han är inte medlem här utan i Golf Pirkkala. Så jag kollade hans HCP-kort, lade in en tid åt honom och gav honom ett scorekort. Han skulle fara till rangen först så jag sa sen att det är bara att fara iväg. Joo sa han och stod kvar. Vadå vad väntar han på? Sedan kom det fram att han ville visst betala. Har aldrig hört på maken. Knäppis.

En kvinna var in här just, hälsade glatt och sa att hon far ut en runda nu direkt. Joodå. Hon har varit här förut det minns jag. Jag har pratat med henne, det minns jag. Hon har presenterat sig, det minns jag. Hon presenterade sig som... det minns jag inte. Nu får jag försöka snoka runt i gamla bokningar och se om jag hittar henne så att jag kan lägga in henne i bokningssystemet.

Men knappast blir nån sur på mig om jag glömmer att ta betalt och lägger in människor som har varit medlemmar här i flera år som "hon-den-där-ena-med-mörkt-hår-vad-hon-nu-heter"

Inga kommentarer: