17 december 2008

Det äro fastslaget

Jag har sagt det förut, jag säger det igen: jag är väldigt dålig på att uppdatera min blogg. Vissa dagar kan det bli flera inlägg och sen kan det gå många dagar som det inte blir några inlägg alls. Nåja, vi får ta och blicka tillbaka lite här nu.

Var ju och tittade på Carola på självständighetsdagen, och daamn that girl can sing! Snygg var hon också. Personligen tyckte jag dock att det blev lite för mycket gudstjänstfeelis över det hela, hon läste från bibeln och så. Men, väldigt vackert var det iaf. Hon bad barnen i publiken komma upp på scenen (vad orättvist, jag tänkte smyga med men tänkte att jag kaaanske skulle stand out lite bland med alla små pluttar), och pratade lite med dem och sjöng med dem. När hon frågade vad de tyckte bäst om med julen svarade en pojke med eftertryck "paketena!", när hon sedan frågade vad annat som var bra med julen då svarade han "nå, paketena!" :P Haha han var söt han. Mina favoritlåtar var "O helga natt", "Himlen i min famn" och "The drummer boy". Den sistnämnda tyckte jag faktiskt om, jag fick julfeelis och så var det en typ med och rappade också vilket jag gillade. Ni kan se den här: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.772386. Han var dock inte med i Ekenäs utan visades på en stor skärm istället. Där visades annars olika bilder under konserten. När "Allt kommer att bli bra mamma" sjöngs snyftades det en hel del i salen.




Tror ni någon skulle ha märkt mig där bland alla barnen? Näää..


På tal om bilder så försökte både jag och mamma fota men det var svårt :/ tog man med blixt blev det jättemörka bilder och tog man utan blev de suddiga. Fick dock några som blev någorlunda, filmade lite också. Vid ett tillfälle när Carola for bakom scenen (bruden böt outfit typ fem gånger :P) och kören sjöng så satt jag och höll på nåt med mammas kamera när hon plötsligt puffar till mig med något vilt i blicken. Jag tittar upp och där bredvid oss (vi satt typ längst ut vid mittgången) ungefär två meter bort står Carola och sjunger. Hon dök upp från ingenstans, hon kom "som en tjuv om natten" som mamma uttryckte det :P Iaf så just då väljer såklart kameran att vara besvärlig och tilta på nåt sätt så att skärmen var helt svart och det gick inte att göra något. Hm. Men lyckades ta några bilder sen när hon var lite längre bort iaf.




Bild 2. Übersuddigt I know. Tänkte bara
att ni skulle få se vilka fina färger det var
på scenen.





Tjuven tjuven.


Annars så har jag varit fortsatt krackloger här nu. Knaprar just nu antibiotika iaf och tar en hostmedicin som smakar skiiit. Det är triangelkeikkor, bätäää. Man blir trött av den sa dom, och man ska kanske undvika motorfordon. Sure thing ja kör bil varje dag :P Vid ett tillfälle sa en sjuksköterska (före jag var till läkare och fick pillren) att jag måste bli hemma från skolan, men jag sa att det går inte för gymnasiet har en sådan (genial) regel att man får vara borta typ 6-7 timmar från en kurs och sen är det bye bye. Ingen skillnad fast du har läkarintyg. Och jag går ju min sista period nu och vill inte direkt riskera att hamna gå 4 år eller nåt. Men, du måste ju ta hand om det här! det kan ju bli mycket värre och ja herregud! förmanade sjuksköterskan. Joo men jag kan inte göra nåt åt reglerna. Hon ojade och vojade sig lite men vad kan man göra. Fucking school. Så jag var till skolan fast jag mådde skit. Fick även höra om hur skit jag såg ut :P alltså att jag var likblek och såg inte ut att må så bra, och en klasskamrat berättade vänligen nog att jag såg ut som en zombie. Finskalärarnen frågade också hur jag riktigt mådde när jag var så blek och såg så dålig ut. Men ni vet, visst måste man älska skolsystemet. Satans skit.

Har iaf börjat bli bättre nu, har ätit lite mer än halva kuren. Så vi håller tummarna nu, för det här har pågått i långt över en månad nu. Och frankly så börjar jag bli ganska trött på det som ni säkert förstår.

Jag hatar att vara pank :( skulle ha möjlighet att slippa och shoppa till Hesa på lördag vilket skulle vara väldigt behövligt men jag har väl inte ens råd med tågresan.

Nåja nu ska jag sluta, det här inlägget är redan för långt :P Kan ni förresten fatta att det är julafton nästa vecka? :O det är sådär no waay!! Nåja, lataa.



P.S. Klockan är typ halv ett och jag har en modda uppsats och en psykka essä att skriva tills imoron. Gulp.


P.P.S. Försökte lägga upp ett videoklipp men det "uppstod ett fel" :S




Inga kommentarer: