05 december 2008

Klurighet

Jag gillar att det inte är så många (alltså typ ingen :P) som läser min blogg, för då behöver jag inte skämmas så mycket om (när) jag skriver nåt dumt. Men på samma gång skulle det vara kul med fler läsare :/ tycker det är roligt att få kommentarer. Själv är jag så dålig på det där med att skriva kommentarer till inlägg jag läser, latmaaask. Ska försöka skärpa mig :) Men hur ska jag få folk att upptäcka min blogg? Det är ju inte garanterat att de ens gillar den och börjar läsa den fast de upptäcker den, men det finns ju iaf den där lilla lilla lilla chansen att de gör det. Och jag får fler läsare yuppie. Alla är glada och nöjda. Men ja, huru ska detta ske? Jag har försökt reklamera det på facebook redan. En sida som jag btw inte förstår what the fuss is about. Rätt tråkig sida tycker jag. Massa tester visst men, inte riktigt min grej. Men det är rätt beroendeframkallande ändå på nåt sätt. Kan kolla min sida flera gånger om dan :O Nåja men tillbaka till min olästa blogg. Ska jag ringa runt kanske?

Samtal 1.
Mottagare: Hallå?
Marie: Hejhej, whattaaap?!
Mottagare: Ömm.. hej..?
Marie: Jaa jag tänkt bara meddela att jag har en blogg.
Mottagare: Vem är det här?
Marie: Marie
Mottagare: ...?
Marie: Jamen, Marie du vet. Vi gick i dagis ihop. Det var jag som smetade snorkråkor på väggen och sa att det var du som gjorde det, haha.
*tut tut tut*

Samtal 2.
Mottagare: Hej?
Marie: Hejhej how's it hanging?
Mottagare: Me no english speaka.
Marie: Hehe okej shit vad patetisk du är. Jaamen alltså, jag har en blogg, visste du det?
Mottagare: Nej.
Marie: Ville du veta det?
Mottagare: Nej.
Marie: Men nu vet du det i alla fall.
Mottagare: Jaa jag antar det..
Marie: Så tänker du läsa den nu?
Mottagare: Nej.
*tut tut tut*

Samtal 3.
Mottagare: Marie sluta ringa för fan!!!! Jag tänker aldrig aldrig ALDRIG läsa din idiotiska blogg!! FATTA!!
*tut tut tut*

Samtal 4.
Mottagare: (snyftande) H-hallå?
Marie: Tjeeeenaaa!! Det låter ju inte som om du skulle vara på så toppenhumör idag?
Mottagare: N-nej, min hund..hon .. hon.. jag fick nyss veta att hon har cancer..
Marie: Aamen shit vad tråkigt.
Mottagare: Jaa läkarna sa att det var..
Marie: (avbryter) Jag har den perfekta lösningen för dig!
Mottagare: V-verkligen? Kan du bota cancer? (hoppfull)
Marie: (skrattar) Nej för fan. Men du kan läsa min blogg!
Mottagare: Va?
Marie: Jaa jag skriver blogg.
Mottagare: Vadå, handlar den om hundar?
Marie: Nej fyyfan. Den handlar om mig såklart.
Mottagare: Jag vet inte om jag...
Marie: (avbryter igen) Läs den bara! Okej nu måste jag gå, men alltså läs min blogg, sprid ryktet och hoppas att din katt mår bättre snart!
Marie slänger på luren.
Mottagare: Hund .. det är en hund..
*tut tut tut*

Tjaa.. det skulle vara värt det.


Märks det att jag har tråkigt på jobb? Nääädå. Förlåt alla för detta idiotiska inlägg men jag tänker publicera det iaf. Är ju ändå typ ingen som läser det, muahahahaha. *snyft*

4 kommentarer:

Anonym sa...

altså ja hadd ju o sådä helt o tyckt de va jätte bra att ingen visst om min blogg förutom ni några :P sen så skicka ju martin från bromarf o sa att han bruka läsa min blogg :P sååå skriv inget hit ingen ska få reda på :D

Jeffi sa...

Haha d dä va bra inlägg Marie. :D Ja kommenterar gärna bara så du vet, å hoppas du kryar på dig snart flicka. :)

Jeffi sa...

Mariee uppdateeeraaaa. :) Please! :P

Anonym sa...

Höhöhö :) Du e så rolig!