24 april 2009

Guess who's back, back again

Moorrrjeeens! :) (så ska man hälsa när man är hangöbo har kalle lärt mig, inget hej hej här inte) Ja nu är jag tillbaka, kan inte hålla all min skit för mig själv längre, hehe. Lyckans er. Här kommer första dosen:

Är på jobb för tillfället, min sista dag här omgiven av Steelstudios vackra maskulina tegelväggar och stilrena träningsmaskiner flärdfullt designade i silver, svart och vitt. Höhöhöhö :D Nej men, det är dags för gamle Marie att dra vidare, till golfbanans ädla gröna ängar istället. Börjar imorgon, isch :S och nästa lördag ska jag vara där ensam! Herregud, Västis insändarsidor kommer att vara fullproppade med klagomål från arga golfare som fick en putter när de bad om en driver, kaffe spillt över sig och vid frågan "Hur har det gått för Tiger Woods den senaste tiden, har du följt med?" svaret "Vem??".

Vet inte om jag kommer att sakna själva jobbet här sådär jädrans mycket, är ju rätt tråkigt, men människorna! :( (vissa av dom) Och så är det så tryggt här på nåt sätt, jag vet vem de flesta är, vad de heter och så, brukar prata med dem, skämta och skoja med vissa, känner alla arbetskamrater, vet hur allt fungerar osv.. Men allt är ju nytt någon gång, får väl bara lov att vänja mig vid en ny arbetsplats, ny omgivning, nya människor...

Min chef är iaf jättetrevlig :) och pratar svenska, fjiuh. Var med henne till Tukku igår och sedan till golfbanan, och det jobbar ju andra där också, banmästare och så, och han är finsk, plus att det finns två typer som hon kallar "pojkarna" som är lite allt-i-allo (hon sa att hon brukar utnyttja dem till allt) och de är också finskspråkiga.. :/ nåja min finska kanske tränas upp lite nu då under de följande 6 månaderna men gulp.. Vad pinsamt sen när jag ska be om hjälp eller något och de inte fattar ett dugg av vad jag försöker säga. Och jag pratar helt enkelt mindre på finska än på svenska, alltså inget onödigt småprat sådär, om det går att undvika. Nåja, de är de säkert bara glada över..

Och kunderna sen, hur ska de tåla min knaggliga finska? Kinkiga, rika golfare som är vana att få allt serverat på silverfat, har de tålamod med mig och mitt anteeksi mitä? Chefen (VD:n, vet inte riktigt vad jag ska kalla henne) lovade iaf snygga pojkar och mycket kändisar ;) Ville Peltonen och Mikko Leppilampi är de enda jag kommer ihåg av dem hon nämnde, är skitdålig på finska kändisar. Så sådana får stå ut med att jag 1. Troligen inte känner igen dem. 2. Inte förstår vad de säger. 3. Inte kan göra mig själv förstådd. 4. Bokar fel tid åt dem.

Tog hygienpasset igår och hade bara ett fel! Jiihaa. Och det var inte alls så löjligt lätt tyckte jag iaf, och likaså en annan flicka som också ska börja jobba på golfbanan med mig, men någon gång i maj först. Det första hon sa när vi kom ut var "det där var ju svåårt!", och vi hade blivit och fundera på samma frågor. Men hon hade fasiken inga fel iaf! :D Right on. Duktiga flickor är vi. Hon verkar också trevlig förresten (och talar svenska!).
Nåja tydligen finns det nåt lite mellan mina öron iaf, eller så var det bara tur.

Hujedamej vilken stor dos ni fick ta emot nu, ursäkta mig. But wait, there's more.. coming to a computer near you soon!





Va? Vem?

Inga kommentarer: