25 april 2009

En dag bland bollar, ballar och rikemanssöner

Jaha så var första jobbdagen över. Den tog nästan 10 timmar :P Tar ju längre tid när Lena (chefen) måste försöka lära mig allt på samma gång som det görs liksom. Och saker att förklara finns det nog så att det räcker! Jeezuz. Hur i allsin dar ska jag klara av att vara ensam där nästa lördag?! Iiik! Men visst, idag träffade jag redan sonen till en som är med på top-5 listan över Finlands rikaste människor, så att.. inga viktiga människor alls som jag skämmer ut mig för! Nääänää! Nu vet jag var jag ska se till att hitta min framtida make iaf, at work! ;)

Tiden gick fort ändå, mycket fortare än i punttis. Säkert för att här har man mer att göra. Man glömmer bort att vara hungrig och att äta, och att gå på vessan :D Och då är det här liksom ingenting än så att säga, vänta till sommaren bara! Då blir det ryysis x3000. Jobbar typ alla dagar nu, veckoslut, vappen, allt.. Nåja, money money money must be funny in the rich man's world.

I golfen finns det ju regler hit och dit, bl.a. om vad man får ha på sig när man golfar; inga blåa jeans (gäller i Finland inte i Sverige t.ex), rena kläder, inga verkkaren, skjorta med krage osv. Och vi som jobbar där får ju gärna föregå med gott exempel, så idag fick jag dra på mig den enda skjortan med krage jag äger :P Eller ja jag har en till men den har Steelstudios logo på så den är inte riktigt passande hehe. Sen tog jag bara en kofta på och blåa jeans (jag spelar ju inte så det är inte noga sa Lena) och lade upp håret. Det blev preppy värre :D Check it out:






Jag hade t.o.m en fjäril i håret! :P naaaw




Ikväll hade jag funderat på att fara till Lappohjantähti (ja faktiskt! :P) för att titta på pojkar ;) närmare bestämt Mr. Finland deltagare som uppträder där idag. Även i swimwear!! :O Och sen var jag önskad till Affes, men det ändrades och de hamnade i Hesa av nån orsak. Men nu blir det väl ingenting av nånting, har ju jobb imorgon så.. Iaf till Hesa tänker jag inte börja ta mig, no way :P Till Lappvik skulle man visserligen kunna fara (typ nykter då I guess) och komma hem i tid men det är 10 euro inträde också så, är det nu värt det.. mökö mökö inte vet jag! Men jo nej, blir väl hemmakväll så är jag pigg och fräsch och ivrig att lära mig imorgon igen! ;)



När jag kom hem, mindre fräsch men inte så mycket mindre glad, pengarna rullar ju in! ;)

3 kommentarer:

Jeffi sa...

Hördu de no hätä. :) Ja e själv ennu i Pargas klockan två för vi har en pissig ny regel att vi ska sluta två tydligen. :( Men Nettan är med, Ida E är med, Jessica är antagligen med och jag ska ringa Louise imoron bara ja sku koma ihåg(note to self). I alla fall så får vi antagligen börja grilla hos mig men Nettan sku också kolla. :) Sen var det tal om att kanske dra vidare och festa till en viss mister T och sedan KROGEN.

Jeffi sa...

Oooh, glömd helt att kommentera inlägge. De bra att vara working woman. Ja sku int ha någo emot lite dineros! Bra går de!

Jasmine sa...

Kul me update :P Vad fint preppy du är ;)

Och så ska vi hoppas att du får någon rikemansson lindat runt ditt lillfinger :P