18 juni 2009

Jag har syndat

Okej jag var vaken ännu 5 imorse, vettefan varför men kunde bara inte sova :S Så jag åkte inte iväg så tidigt till Ekenäs idag, och det fick jag ju sota för. Jaa alltså jag är ju långsam när jag handlar, vääldigt långsam. Fastän ändå kan jag vara en jäkla slösamaja som bara köper och köper sådär bara, hm. Iaf, jag var först in till Seppälä, hade fin takt på, scannade snabbt butiken, slet åt mig några klänningar och provade dem. Hittade tre möjliga val (tyvärr fanns inte alla de jag siktat in mig på på nätet). Klockan var inte mycket ännu så jag tänkte att jag susar via Lindex också och kollar. De hade helt okej klänningar där men inget som direkt föll mig i smaken. Så jag åkte tillbaka till Seppälä (inte tomhänt dock ;)) och stod där och prövade och funderade. Men jag kunde inte bestämma mig så jag tog två klänningar :S woops. Dom är väldigt olika så hur skulle jag kunna välja ;) Jag ska hiva upp bilder på dem ikväll så får ni se. Den ena är vit och väldigt somrig (fanns med där på Seppäläs sida i förra inlägget), och den andra är svart och mer party party. Vet inte vilken det blir imorgon, den somriga tror jag :) lr vem vet, kanske båda! ;) Men seni det räckte inte med det, nej Marie köpte även en väska, halsband, skor och örhängen :S Okej allt var på rea förutom väskan men iaf, ajjabajja! I den här takten är jag bankrutt igen snart.

Och inte nog med det, när jag stod i Seppälä och just skulle gå till kassan kastade jag en blick på klockan, och min duktiga takt hade visst minskat vid något tillfälle för klockan var 10 före 2! Och jag börjar jobba klockan 2!! Jag kastade mig i bilen och tryckte gasen i botten, och tror ni inte att det var kö på landsvägen såklart, murr :S Jag var bara in via hemma för att byta skor för jag hade kilklackar på och vi får inte visst ha högklackat på jobb, och så gasade jag vidare. 20 över 2 var jag på plats, aajj aj aj :P Nåja, var ju ingen större skada skedd men så ska det ju inte vara.

Jag fick iaf direkt straff för mina synder (slösandet, förseningen) för när jag störtade in med andan i halsen var klubbhuset fullt (jaa det är typ Finlands minsta klubbhus så med fullt menar jag 6-7 stycken) av söta pojkar! Söta svenska pojkar! :O Speciellt två av dem var riktigt mumsiga! Jag hjälpte hastigt min arbetskamrat genom att slänga ifrån mig väskan på golvet och genast börja ta betalt, ta ut bullar ur ugnen som var färdiga osv. Så, skulle jag ha varit här i tid skulle jag ha stått här sval och vacker (haha) och lett sött mot dem och betjänat dem med bravur när de kom. Kanske småpratat lite. Istället fick de nu se mig stressa omkring småsvettig, troligtvis med håret på ända och ett lite panikartat utryck i ögonen. Najs. Så nu tror de att jag är en såndär slarvmaja som alltid kommer försent och.. jamen.. vänta lite.. ee... Jaja, men det skulle ju de inte behöva veta! :P

Sen har det varit ganska stressigt sen dess, grönögda skönheten var också in ett varv men då stod jag och pratade i telefon med Lena och räknade upp deltagare till morgondagens tävling tillika som jag tog betalt, så kunde inte precis koncentrera mig på att se behaglig och älskvärd ut. Det var mer så att jag stod med håret hängande i ansiktet och försökte se vad fasen det stod på lappen samtidigt som jag räknade i huvudet :D

Okej nu låter det ju lite som om det enda jag tänker på är shopping och killar typ :P men alltså man vill ju ta vara på ögongodiset! Förresten, de där två mumsigheterna från tidigare idag, de åkte nyss iväg i en ny, skitfin, glänsande Audi! (för er som inte vet det så älskar jag Audi <3). Alltså kom igeeeeeen :( Hoppas man råkar se dem i vimlet nu på veckoslutet. Men knappast. Just my luck ey.

Långt inlägg blev det, och flera timmar tog det att skriva :P Så är det när man är behövd och efterlängtad vet ni. Alltså när man är på jobb med andra ord, höhö.

PS. Har fixat ny header, vad tycker ni? :S Jag är inte precis nån expert på datorer om vi säger så :P så blev ju inte sådär jättesnyggt men.. Dessutom tyckte jag den var snyggare före jag lade dit bilderna på mig själv haha :D men ville ändå ha dem där.. egocentrisk som man är.

2 kommentarer:

Tintti sa...

Vettu, du sku bara veta hur mycket kläder jag har inhandlat nu under en månads tid, och inga pengar har jag haft till det heller utan allt far från junis lön :D Din header är jättekiva, ja sku också vila ha ny för min är nog lite fjortis :P

Jeffi sa...

Jag tycker headern är snygg :)