24 november 2008

Neerrrvena neerrrrvena

Jag har på nerverna, som man brukar säga. Jag går och småputtrar av irritation hela tiden och en enda liten felmanöver av någon stackare får det att koka över. Mamma har fått sig mest idag :D Jag köpte en topp för 40euro i Seppälä för en tid sedan, den var jättefin men så började jag ångra mig, jag har inte råd med en sån tänkte jag. Såå idag bar det av med mamma till Ekenäs för att föra tillbaka den. Jag tänkte att jag kan se om jag kan byta den mot en vinterrock lr nåt, för har ingen sån ännu och det är freeeeziiing ute. Mmm jovisst då hade det hänt nån olycka där vid Leksvall ungefär så vi satt och väntade i en timme i en bilkö. En timme. Vid det här tillfället märkte jag även att mamma hade raderat en bild som jag hade tagit av mig och Emilia med hennes kamera och som jag tyckte jättemycket om och just idag hade tänkt lägga in på datorn. Allt detta fick mig att förstå det där med amerikaner som tutar och härjar i bilköer och stiger ut ur bilarna och skriker och slåss och knivhugger folk. Det hade jag lust att göra. Iaf så rusade vi in i Seppälä ungefär 20-kvart före stängningstid så att se efter nån vinterrock blev det inte mycket tid till. Hittade en som var på rea som var fin upptill men som liksom svängde ut nertill, sådär lite cape-aktigt ni vet och jag tyckte det fick mig att se ut som ett tält. Mamma stod och stressade och gnällde att dom börjar släcka lampor här så jag fick panik. Och köpte rocken iaf. Great. Och jag sa i butiken åt mamma att den får mig ju att se ännu tjockare ut än jag redan är, folk kan ju tro att min midja faktiskt går där som rocken får det att se ut som den går! Om ni förstår :P Jag fick det bevisat när jag kom hem. Jag förklarade åt pappa att jag inte tycker om det att den liksom går ut från direkt under armarna. Vadå, sa han, den går ju in i midjan! Va?! Det gör den inte alls den är ju lööös i midjan. Nåja, jag vänjer väl mig med att inte bara vara fatzo utan dessuton superfatzo.. Nu ska jag äta, magen skriker som en galning (har ju ändå en rock att fylla ut;))

Adios


4 kommentarer:

Jeffi sa...

Va hadd de hänt vi leksvall..? Min faster hadd också sutti fast där när hon va på vägen ti Hangö. Ja vill si bild på din vinterjacka! Elr så kanske ja sir dn på fredan..?

Anonym sa...

Heej, hu ha int ja märkt före nu att du ha skaffa blogg? Ha du haft länge redan?

Anonym sa...

No ja har tre-fyra läsare.. :P

Anonym sa...

Tack för alla kommentarer! :)

Jag had eockså jättesvårt att komma på nåt så de blev lite saker som dom flesta ren vet men ändå var de någon (anonym of course)som måsta kommentera och säga att de där visst typen ren....

Jepp fuckheads! Hatar dem! :D