04 december 2008

@work

Sitter här på jobb och är uttråkad som vanligt. Surfar lite på nätet, sörplar té, ler och hälsar på kunder och försöker se hjälpsam och användbar ut (not in a dirty way). De flesta ryggar tillbaka och skyndar vidare. Måste jobba på mitt leende tydligen. Nej allvarligt alla älskar mig här, hrm (vilket jag sluddrande förklarade för mina chefer en gång ute i krogens rus i somras, not that smart ey). Jaa-aa den här platsen är nog full med minnen för mig, bra och dåliga. Kommer nog aldrig att glömma den gången då ett äldre finskt par kom in och frågade mig hur solariet fungerade. För er som av någon orsak inte vet det så suger jag på finska. Iaf så berättade jag så gott jag kunde hur allt funkar, och så berättade jag om ögon"plupparna" som man ska lägga på ögonen som skydd. De är där bredvid skulle jag säga, ne ovat siinä veressä sade jag. I blodet alltså. Gumman såg på mig med stora förskräckta ögon och tog ett steg bakåt och gubben lade en beskyddande arm om henne. Jag skyndade mig att rätta till mitt fel och förklarade att jag är finlandssvensk. De slappnade av lite men de var säkert ändå lite rädda då jag sedan tog dem med ner för att visa dem själva solariet, alldeles ensamma. Ingen i närheten. Ingen som hör om du skriker. I wanna play a game... u know the drill :P

Annat kul som har hänt på denna plats.. hmm.. jag har dreglat över en förälskelse här, blivit utbjuden på dejt (bara en, sad I know, blev dock utbjuden på en följdejt :P), haft riktigt bra träningspass, träffat trevliga människor .. jaa .. Måste säga att jag verkligen diggar personalen här också \../ a great group of peeps är vad dom är <3

Nåja nu ska jag kanske rumstera omkring lite här bakom disken och låtsas att jag gör någon nytta. Se upptagen och viktig ut ni vet. Uppar säkert senare ;)


Här är kallt som vanligt btw :( och jag är flunssig, igen eller fortfarande, hur man ser på saken.. I hate the winter! :/ En kopp té till here I come!

(Hur ska jag kunna dricka té och pyssla och se viktig ut på samma gång? :S Now there's a problem.. hmm.. skulle se bättre ut med kaffe, typ vill bara bli äännu piggare och effektivare för er skull älskade kunder! Men, det finns ju koffein i té också, aha! Poblem solved. Over and out.)





3 kommentarer:

Anonym sa...

vem ha bjudi dej på dejt? ;)

Anonym sa...

Nää ingen aning faktiskt! :D
Men de va väl inget och ha då!

Jeffi sa...

De fusk, ja ha aldri blivi bjuden på dejt där.. :( Buhuu.. Men ja gillar personalen. Like u guys. Nåjoo probleme e ba att ja int ha tänkt ha på mig någo finare kläder.. Av den anledningen att ja int har någo här i Las Pargas.

Update some more. :)