09 juni 2009

Uschiamej

Jag måste sluta ta åt mig när jag misslyckas. Eller ja vad man nu ska kalla det. Jag jobbar ju på en golfbana men kan typ inga regler eller så, känns ju lite dumt men det var inget kriterium för att få platsen. Klart att jag har snappat upp vissa grejer under min tid här men det är mycket jag inte vet/kan. Nyss ringde en man vars son var med i Tsemppitour (stor junnutävling, 103 deltagare) här på banan, och frågade nåt om hans sons resultat. Först tog det tid förrän jag ens fick upp hans resultat för det finns inte på våra hemsidor utan på en annan sida som är lite råddig och som jag inte har använt så mycket. Dessutom stod det konstiga siffror och bokstäver hit och dit som jag inte förstod (någon golfgrej I guess). Sedan förstod jag knappt vad det var som problemet egentligen var, något om att hcpn borde ha sänkts tror jag. Jag vet inte exakt vid vilka poäng hcpn sänker och stiger för vi räknar det alltid på datorn. Och jag räknar aldrig tävlingsresultat, det gör Lena. Hon sa att hon iss inte ens visa hur man gör åt oss flickor, för det tog så länge för henne attt lära sig det. Och det har just precis kommit en ny grej som heter CSA som jag inte har fått någon klar förklaring på, det är nåt nytt som inverkar på hcpn i grupper med över 15 deltagare, det är vad jag vet. Det har varit flera som har varit fundersamma angående sina resultat just pga det här, för många vet inte om det. Iaf så förklarade jag det åt mannen ifråga och han fortsatte med att jaajaa men slopen är så och så och blabla och frågade saker hit och dit. Jag blev förvirrad och svarade med ett öööööhh... Och då frågade han typ: "Alltså är du caddiemaster där eller? vad gör du egentligen där?"Efter det gav jag Lenas nr åt honom. Han kan ringa till henne och gnälla. Aaargh! Jag önskar nästan att man borde ha varit värsta golfproffset för att få jobb här, man känner ju sig så dum ibland. Jag försöker trösta mig med att de andra flickorna som är här inte vet mer än jag, vi är alla lika borta :P Men ändå, det störde mig. Det hjälpte ju inte precis att han talade finska och att det stod två stycken alldeles här vid disken och väntade och hörde allt väl. Suck. Löjligt kanske men jag blev på dåligt humör :( Har lust att ringa Lena och fråga vad det egentligen var han ville och om hon fick det upprett. Känner mig oduglig.

3 kommentarer:

Tintti sa...

Vissa har bara så höga förväntningar! Jag hatar sånadär människor som får en på dåligt humör, grrr. Man ska väl alltid bara komma med en ursäkt "jag är ny här" lr nått så blir man oftast förlåten :P

Jeffi sa...

Jag tycker du är jätte duktig! :) De strongt att jobba på golfbanan och komma in som nu, å ni sitter ju alla i samma båt å du lär dig ju någo nytt hela tiden. Kommer du int ihåg hur borta vi va i början i punttis? :) Haha. Känner mig lika borta nu när ja int ha vari där på en tid. Men vet du de blir ju bara bättre och bättre me tiden. Dom som gnäller sku säkert sist och slutligen knappast klara de någon myki bättre (fast dom kan en del om golf).. Punkt.

Jeffi sa...

ny menade jag*