11 juni 2009

Va, jag, hälsosam?

Imorse fick jag lust att äta müsli. Har inte ätit det på länge men vet att vi har haft det någonstans nångång för minns att det var ett jäkla ståhej för att hitta en müsli som inte bestod till 99 % av socker typ. Så jag rotade igenom våra skåp lite. Och hittade allt detta:

~ couscous

~ gröna linser

~ vita bönor

~ multikakor (med majs, dinkel osv)

~ boveteflingor (gjorde gröt och åt det med sojamjölk nån gång i tiden, inte vidare gott!)

~ bulgur

~ solroskärnor

~ pinjekärnor

~ pumpafrön

Vet att det är jag som köpt hem allt detta nååån gång (och mycket mer som inte finns kvar mera) men herregud, knappt man kommer ihåg hur nyttig man har varit! Bovetegröten med sojamjölk tror jag jag åt under min detox jag hade, hmm... Havregrynsgröt med vanlig mjölk är då mycket godare! :P Och bulgur och couscous hade jag visst hört/läst skulle vara nyttigare än pasta och ris.. Och bönor är ju nyttigt men vad jobbigt när de ska tillagas när de måste svälla först och hit och dit. Alla dom där kärnorna och fröna är skitgott att ha i sallader och liknande men dem blir det visst inte heller av att använda mer. Tänka sig då var frukt mitt godis. Och träning på gym 4 gånger i veckan plus gymnastik i skolan och joggning och träning hemma var det vanliga. Hujedamig. Vad hände?

Ajaa vet ni what I feel like now? Icecreeaam :D haha

Inga kommentarer: